tisdag 1 mars 2011

Shop til you drop

Mellan den 20 januari och 20 februari ar det DSF, Dubai Shopping Festival. Da ar stan full av bra dealer pa allt mojligt. Sjalvklart ar det rea i kladaffarerna men aven hos bilhandlare och andra affarer. I Dubai Mall hade dom satt upp en scen dar det da och da var dansupptradanden. Jag lyckades fanga 2 av dom. Det forsta tillfallet har jag tyvarr inte hittat na bilder pa, det var nar mamma och mormor var har. Det var en grupp fran Afrika.



Det har en en rysk dansgrupp tror jag.



Det stod lite folk och tittade men det var inte manga som klappa takten eller appladerade efterat, vet inte vad det ar med folk har om dom inte vill visa uppskattning eller om dom helt enkelt fattar att man ska appladera :-/




Som avslutning pa DSF var det sista helgen karnival langs med Boulevarden varje kvall i 3 dagar. Vi var dit sista dagen for att titta men jag tyckte nastan synd om dom som gick i taget. Det var musik och farg och dans men nastan ingen av de som tittade pa klappade handerna. Jag drog iaf mitt stra till stacken och klappade och skuttade lite pa stallet och jag sag att dom uppskattade min anstrangning. Sen var det nastan ingen dar och kollade pa taget. Vi fick ett A4 papper inpetat under dorren att det skulle vara det har karnivalstaget men vi hade inte sett nat i nagon tidning eller nan annons ute pa stan. Tror att the authorities maste anstalla nan som ar battre pa PR till nasta ar.


Inga kommentarer: