måndag 31 maj 2010

Fack?!?!?

Härom sistens när vi satt i en taxi frågade jag Kolan om han visste nåt om hur byggnadsarbetarna gör under sommaren när det blir så hett att det inte går att vistas utomhus. Han hade hört att om det går över 50 grader varmt så behöver dom inte jobba. Därför går den officiella temperaturen aldrig över 50.

I detta heta men luftkonditionerade land har alla bilar AC och jag brukar ibland ta med mig en scarf när vi går på restaurang för jag vet med mig att jag blir lite kulen inomhus och dessutom rekomenderas det att man tar med sig en jacka när man ska på bio för det kan bli kallt. I detta überheta land med sån bra AC finns det ändå dom som dagligen måste tampas med hettan. Upptäcket för inte alls länge sen att de bussar som tar alla dessa gästarbetare till och från arbetet inte har AC. Eller rättare sagt jag drog den slutsatsen när jag såg alla dessa bussar fulla med människor som satt med huvudena utanför rutorna. Skulle heller inte förvåna mig att i dom baracker i dom arbetsläger där dom bor är det heller inte nån AC installerad...

1 kommentar:

Anonym sa...

men, de får ju svalka sig i poolen när de kommer hem från jobbet. Och sen får vi ju hoppas att de oxå har ac i gymet ...