torsdag 27 maj 2010

Ska man va fin får man lida pin....




Det är väldigt rent här i Dubai! Det är en av dom saker jag uppskattar. Går man på en offentlig toalett nånstans kan man vara säker på att det är fräscht och inte några bajsränder i toaletten. Men ibland känns det lite väl extremt måste jag säga. T.ex. i Dubai Mall så har du personal som bara jobbar inne på toaletten. Dom står där och när nån går ut från en toahytt går dom in och kollar så att det är rent och snyggt där. Visst det skapar arbetstillfällen men vad 17, är det helt nödvändigt?!?! För ett tag sen såg jag även en städare moppa trottoaren. Gatsopare, fine men gatmoppare är väl att ta det till extremer.

Det är väldigt rent och snyggt här och jag vet inte...tror att det kanske gör att folk inte vill skräpa ner heller. Har aldrig tidigare i mitt liv sett folk stå runt en askopp på en offentlig plats, röka sin cigarett, fimpa den för att sedan gå vidare. Renhet kanske uppmuntrar till renhet! Runt fontänen vid Burj Khalifa har de även nå slags pelare uppsatta med högtalare högst upp. Ibland står det byggställningar i 3 våningar vid dessa pelare och så sitter det en man på varje våning och polerar sin del av pelaren. Återigen, arbetstillfällen - men är det verkligen nödvändigt?

För övrigt hittade jag skylten vid Creeken där det ser mer ut som en vanlig stad med tugummi på gatorna och fimpar lite varstans och inte i det tjusiga område som är runt Dubai Mall och Burj Khalifa.

Inga kommentarer: