onsdag 26 januari 2011

Kungligt...



Kronprinsessan Victoria var ju har for nan vecka sen. Eller rattare sagt hon deltog i nat varldsmote i Abu Dhabi om miljon.
Iaf fick jag en inbjudan att delta i en liten mottagning pa Radisson Blu Yas Island, Abu Dhabi. Shit! tankte jag, hur har dom fatt tag i mitt namn. Jag ar ju inte ens registrerad pa ambassaden men det visade sig att det var genom SWEA.
Kandes helt surrealistiskt nar jag kom dit. Servitorer med brickor fulla av rott vin, vitt vin, juice av olika slag och valdigt tjusiga sma mat pluppar eller vad man ska saga. Finger food, vet inte vad man sager... Allt var valdigt tjusigt, det var tillochmed ett band som spelade. Folk strommade till, kostymer och kvinnor med dyra vaskor overallt. Blev lite smanervos, har nog inte varit pa ett sa tjusigt arrangemang nan gang.
Jag trodde jag skulle bli mer star struck av att se prinsessan men jag hade fullt sja att halla mig staende i mina urtjusiga hogklackar. Nej skamt och sido tror inte jag ar lika facinerad av kandisar som jag var nar jag var liten. Tur ar val det!
Det var mingel med lite mat, ambassadoren sa nagra ord, kronprinsessan tackade for att sa manga kommit, fotografering, ga runt och halsa pa alla som ville halsa pa henne sen var det over i princip.
Kommer nog aldrig fa chansen igen till att ga pa en san har tillstallning sa jag ar himla glad att jag gjorde det!

1 kommentar:

Vasilina sa...

Synd vi var "lite" för sent men det var kul att träffas iaf ;)