tisdag 14 september 2010

Puh!

Första dagen på jobbet avklarad. Behövde bara gå mellan 8 och 14 men fr.o.m. imåra ska jag gå till 17. Kommer bli tufft här man inte jobbat på ..... ja nästan 1 år.

Min roll kommer vara som receptionist och administratör. Men kommer även hjälpa till när barnen ska hämtas och lämnas. Får väl se hur det går!

Från dörr till dörr tar det nog mellan 30 och 45 minuter. Jag kan åka Metron till jobbet så det är ju himla bra, enkel resa 5 spänn.

Här kan du se vad det är för ett dagis jag jobbar på!

Personalen kommer från olika länder men majoriteten är indier och filippinare. Bara kvinnor jobbar med barnen. Skolskjutsen och grindvakten är män.

En av fröknarna frågade mig idag om jag var gift och hur länge. Sen frågade hon om vi var gifta av kärlek. Blev lite häpen av en sån fråga första dagen man träffar nån.

Hittills verkar de flesta iaf vara himla snälla och fina människor. Men det är konstigt på nåt vis, på en gång känner jag den här gillar jag mer eller den här gillar jag mindre. Jag gör det lixom inte ens medvetet utan känslan bara finns där.

Det ska bli roligt att lära känna några andra nationaliteter, umgås ju nästan bara med britter.

Inga kommentarer: