söndag 6 juni 2010

Weekend fun!

Åter har en helt underbar helg gått. Tror det här är andra eller tredje helgen utan en massa måsten. Inga möbler som måste köpas, inga andra saker som måste inhandlas, inga männiksor som måste träffas. Bara jag, Kolan och Dubai :-)

Helgen här i Dubai börjar ju på Torsdag kväll och slutar på lördag kväll och jag känner att jag inte riktigt vant mig än. Men iaf så gick vi till sängs tidigt på torsdag kväll för på fredag skulle vi och använda bröllopspresenten vi fick av familjen Ringnér och Lasse dvs. inträde till vattenparken Aquaventure på Atlantis ute på palmen. Vilken bra bröllopspresent det var!!! Vi hade dökul från klockan 10 till ca 16-tiden tror jag.
Jag hade bjudit med mina nya ryska kompisar Vasilina och Nikita och dom tyckte åxå att det var en kanonkul dag. Efter Aquaventure åkte vi och käkade ihop sen var det bara att göra kväller, vi var helt döda alla fyra. Stekande sol och vattenlek tar verkligen musten ur en.
Sen igår lördag hade vi en riktig slappardag. Grejade på i lägenheten fram till lunch ungefär sen drog vi till ett litet ställe som heter Eat and Drink, ett sånt där ställe där "vanligt folk" går och äter. Våra vänner Lenia och Michael hade visat oss det här för nån vecka sen, det är ett sånt där ställe som inte syns och ser man det så ser det verkligen inte mycket ut för världen. Maten serveras på plasttallrikar och det ser lite sunkigt ut men vi åt 3 olika rätter med varsin stor Mangojuice för 55 dhs dvs. ca 110 kronor. Maten är god och juicen är den bästa juice jag någonsin druckigt. Det är bokstavligen bara mixad mango. Juicen är så tjock att sugröret står av sig själv. Så vi åt och drack och vi drack och åt sen drog vi ner till stranden.
Kolan är inget strandfan men igår så fick han sin första strand/sandupplevelse. Det var riktigt hett och vi sa till varann, skönt med lite svalkande bad. Jo tjena! Det var nog ca. 33-35 grader varmt i havet. Har aldrig tidigare upplevt dylikt. Det var nästan kroppstemperatur!!! Förstår vad folk menar när dom säger att det inte går att bada i havet på sommaren.
Flera gånger i veckan säger vi till varann att njuta och komma ihåg det här för så bra som vi har det här med väder och ekonomiskt (skattefritt) och allting kommer vi nog aldrig ha det någon annanstans.

Inga kommentarer: