tisdag 11 maj 2010

Några iakttagelser...

Även fast ungdomarna går runt i sina särkar så kan man se ett mode hos dom! Killarna friserar skäggstubben på ett visst sätt och alla gör på samma sätt. Tjejerna har alla väldigt mycket smink och väldigt stora luggar.

Jag känner mig aldrig rädd eller osäker när jag går själv och det är mörkt.

Många människor verkar ha svårt att visa uppskattning för den service de får.

Det är sällan man ser arabiska bäbisar tysta eller glada. Dom flesta skriker och grinar mest hela tiden.

Människor man träffar pratar om emirater och araber men när man frågar hur dom ser skillnad på dem får man inte ett rakt svar.

Vet inte om jag skrivit det förut, tror inte det. Och jag vill åxå påpeka att det inte ligger nån värdering i det utan bara en enkel iakttagelse från min sida. Grovarbetarna här (bygg, vägar, städning, plantering mm.) får mig att tänka på Ompa Lompierna i Kalle och Chokladfabriken. Gula dräkter är vägjobbare, blåa dräkter byggjobbare, gröna dräkter planteringar etc. etc.

Imorgon är det Kolans födelsedag, ska laga trerätters till honom :-)

Inga kommentarer: