onsdag 14 april 2010

Lur på blanka dan!

Var ju på Dragon Mart igår. Gick där i några timmar iklädd träskor (aj aj aj) men det säger jag inte till Kolan för då är det andra paret skor han kan säga "Told you so" till och det vill jag inte ha :-)

I alla fulla fall. Detta prylinferno var allt och lite till som folk beskrivit. Du kan köpa allt från Hello Kittystrumpor till vattenfall via kassaskåp. Hittade inte mycket av värde men det var värdefullt att åka dit och se vad det var för ställe.

Dagens lur kom när jag skulle därifrån. Hoppade in i en taxi. Väldigt trevlig chaufför som frågade var jag var ifrån, det vanliga kan man säga. Vi körde och körde och mätaren gick. När den var uppe i 25 dirham (50 kr) passerade vi Dragon Mart igen. Jag frågade då lite bestämt vad han höll på med men han började bara prata om annat. Jag har läst mig till att såna här saker händer rätt ofta här och jag är ganska säker på att jag råkat ut för det tidigare men inte att dom lurar en på 25 dhms, det var lite väl mycket pengar.

Hela taxiresan gick på 47.50 dhm jag gav honom 100 och han gav tillbaka 50. Ville inte drixa honom efter hans lur men orkade inte dividera och han behöver säkert pengarna mer än vad jag behöver dom men det känns inget vidare att bli lurad så där.

Men så här i efterhand är jag ändå rätt stolt att jag vågade ifrågasätta honom. Jag är inte den som gör det i vanliga fall men igår hade jag uppenbarligen lite mod i mig :-)

Snart hoppas jag dom ringer och säger att chauffören är här med nyckeln. Dvs. nyckeln till vår lägenhet. De skulle komma vid 10 så vi får väl se hur bra dom är på att hålla tiden.

Inga kommentarer: