onsdag 13 maj 2009

Nervklen....

Om mindre än en timme ska jag och mina schlagerkollegor repa för första gången med full sättning, dvs. stråk, blås och komp på stora scenen. Jag har gått och varit nervös sen i måndags. Min nervositet märks mest på en väldigt överaktiv mage och tarm, det var lika första tiden jag sände radio. Vad har man att vara nervös för egentligen, det värsta som kan hända är ju att man glömmer texten och det är ju inte så att hela världen rasar för det..... Nej men va faaaan, jag är ju inte direkt van att stå på scen och sjunga. Sen när alla som är med är så sjukt begåvade musiker så får man ju lite prestationsångest, det går inte att komma ifrån.


Bollnäs Folkhögskolas Melodifestival
Fredagen den 15 maj kl. 19.30
Lyssna redan från kl. 19.00 på Radio Vågen 98,4 eller på www.radiovagen.se

2 kommentarer:

DubbelM sa...

Stina, ska du va med och sjunga?? Det kommer gå alldeles utmärkt. Du e ju grym! Lycka till!

L sa...

du är fantastisk. du kommer ta dem med storm. jag förstår hur du tänker, men jag tror att dom kommer tycka att du är dubbelt så bra just för att du INTE går musiklinjen och ändå är så talangfull. tänk så!
Kram