söndag 17 maj 2009

Gick inte direkt till Globen

I fredags var det dags för den årliga Melodifestivalen här på Bollnäs folkhögskola. Jag hade blivit tillfrågad av mina kompisar Sabina och Malin om jag inte ville skriva ett bidrag ihop med dom. Så vi satt i typ 2 veckor på kvällarna och först skrev text och sen ett partitur (det var inte jag så inblandad i eftersom jag inte fatta vad dom snackade om). Jag nickade, kom med glada tillrop och godis när det behövdes. I måndags började repetitionerna med respektive sektion: blås, stråk och komp. Måndag och tisdag repade alla var för sig sen onsdag, torsdag, fredag sattes allt ihop och repades i Baldursalen där allt skulle hållas på fredagskvällen.

Inför första repet med stor orkester var jag galet nervös. Men det var ju inte så farligt. Vi kämpade med att sjunga rätt, dansa rätt och att pricka tonartshöjningen ibland kändes det som kattskit och att alla sjöng surt men i slutändan blev det helt fantastiskt grymt.


Glitter och glamour var vår ledstjärna! Vi gick ut som nummer 6 av 11 bidrag. Innan var jag så fruktansvärt nervös. Jag mådde illa, frös och svettades om vart annat men när vi väl kom upp på scenen och jag hade sjungit mina första rader så försvann allt. Då var det bara kul och sen gick det så himla bra hela numret. Alla sjöng rätt och höjningen hade aldrig låtit bättre. Det var en fantastisk kick!!! Sen gick vi inte till final men det är inget som grämer mig, jag är så sjukt nöjd över det jag gjorde. Vi hade alla 3 jätteskoj på scen och vi kände oss alla nöjda efterråt.





Tillsammans med vår kärleksraket. Malin i guld och Sabina i rosa.

2 kommentarer:

L sa...

jag röstar på snygghet för jag är så jvla ytlig och omusikalisk.. och du vann!

Dolly sa...

Det är det Schlager is all about; ytlighet och omusikalitet ;-)