måndag 3 november 2008

Trainspottning

Ja, jag vill ibland spotta på medpassagerarna på tåget, speciellt när man tar ett dötidigt tåg och försöker sova men väcks ständigt av en bäbis som skriker och slår sin skallra i sätet dvs. mitt ryggstöd.

Har ju haft lov i en vecka och har varit ute och åkt en del. Bollnäs-Karlstad via Gävle, Borlänge och Örebro. Ganska trivsam resa tills vi stannade i Borlänge och 2 lokalbor i form av högstadietjejer med alldeles för mycket behov av att synas. De flesta har tågvett som innebär att man pratar i låg samtalston med sin medresenär men dessa två hördes över hela jävla vagnen t.o.m. när jag pratade med mamma i mobilen så hörde hon vad dom sa. Grrrrr

På väg från Karlstad fick jag åka rälsbuss. Jäkligt retro!!!

Resan gick från Karlstad till Leksand där stannade jag en natt för att träffa mina gamla grannar. Jag är inte nån väldig barnälskare men deras barn är så lättsamma att ha och göra med så det är lixom bara kul att träffa dom. De skulle ju åka upp till mor och far i Öset så då hånkade jag. I bilen hade vi skitkul och lekte lekar. En satt med hörlurar och musik och skulle nynna på en låt så skulle de andra gissa vilken låt det var. Svårare än man tror om man säger så men ack vad vi skrattade.

Tänkte senare visa vad jag inhandlat under min turné :-)

Inga kommentarer: