lördag 22 november 2008

Skam den som ger sig!


Skönt med helg, sitter vi fönstret och tittar ut och det flyger några flingor i luften. Har laddat ner inte mindre än 31 podversioner av Mammas Nya Kille. Och vad passar bättre än att förena nytta med nöje. Nyttan i form av en halsduk under konstruktion.


Var i torsdags på Stickkafé. Köpte en virknål och lite garn och medans 4 av eleverna som går singer/songwriter sjöng och spelade sina egna låtar så började jag på en mössa. Fick fina instruktioner om hur jag skulle göra men nästa dag upptäckte jag att jag hade snurrat det virkade så det var bara att dra upp igen.


Började om och bestämde mig för att göra en halsduk men den blev bara mindre och mindre så det var bara att riva upp igen men nu nu jäklar ska det f-n bli nåt. So far so good. Får väl se hur länge jag orkar men med tanke på hur mycket MNK jag har så borde jag väl klara av det :-)


Har ju ett tag gnällt över att jag inte kan nåt medans mina bloggkompisar är superkreativa med virkningar och broderier men nu känner jag att jag är på G. Jippiiiii!!!!

3 kommentarer:

DubbelM sa...

du e så duktig min vän! vi kan pyssla hela julen...

Dolly sa...

Jaaaa!!! Gud va vi ska pyssla :-) Sen tror jag att min syster kommmer att lura hem dig till oss för att göra julgodis, det börjar ju lixom bli lite tradition.

DubbelM sa...

Åh ja va roligt! Jag längtar. Kommer nog på lördagen skulle jag tro.