tisdag 4 november 2008

Radiovågor

Jaja, jag vet att jag skriver många inlägg per dag och att det säkert kommer ebba ut eftersom men jag tänkte lära mig från min förra blogg och hellre ha fler korta än få lååååånga.

Idag har vi iaf börjat förbereda för vår sändning som kommer ske nästa onsdag. Temat blev mat. Mitt uppdrag är att höra vad folk kan och vet om KRAV och Rättvisemärkt. Jag tänkte gå ut och göra enkät med min bandare på en mataffär eller bara ut på stan. Jag tror att många vill handla medvetet men egentligen inte vet vad t.e.x. krav och rättvisemärkt innebär.

Sen måste jag få klaga lite över mina sk. klasskamrater. Jag fattar inte riktigt hur det kan vara sån otrolig brist på fantasi. Jag har massa idéer men jag lägger band på mig för att de kanske ska komma med nåt eget initiativ men ack ack ack. Vem försöker jag lura?

-Ja du som programledare ska ju göra en intervju
-Jaha...vem ska jag intervjua då? Vad ska jag ställa för frågor?!?!

Istället för att först och främst gå till sig själv och försöka tänka ut nåt så blir de direkt 3 år och kan ingenting....grrrrrr

1 kommentar:

L sa...

alla är idioter.