söndag 30 november 2008

Plundringståg

Min farmor har nästan ingenting sparat från förr....tyvärr, min mormor däremot är den raka motsatsen. Hon har så mycket skit sparat att man kan bli galen men hon har även vissa guldklimpar som man kan hitta ibland och har man tur är hon generös den dagen.

Ibland får jag känslan av att hon behåller saker bara för behållandets skull. Hon använder de inte och tycker inte de är speciellt snygga men hon vill ändå inte ge bort dom. Lyckligtvis när jag var och hälsade på henne nu fredag till lördag så var hon väääääldigt givmild.



Jag började titta i lite påsar i en nästan bortglömd garderob, och titta vad jag hittade!

Sjal, rutig kjol, en hemvirkad underkjol som jag nog ska använda som vanlig kjol och en av morfars gamla tröjor.


Sen hittade jag lite andra grejer åxå. Saft/joskannan är från Gustavsberg, en klassiker.
Klänningen med tillhörande kappa lät mormor sy upp första gången hon och morfar skulle på utlandssemester i mitten på 60-talet.


Dessa två guldklimpar hittade jag på loppis 30 kr st, det tycker jag de var värda

1 kommentar:

L sa...

MEN DRA MIG BAKLÄNGES!!!

den randiga tröjan är ju värsta kapet! (En sån som Tim vandrar runt i ibland..)

Saftkannan.. suck suck suck

Pigg-kannan.. så fin!