onsdag 12 november 2008

Idiotkvotering



Ja, nu är jag så där jävla förbannad igen....men idag vet jag varför vilket jag oftast inte brukar göra.

Måste ställa mig frågan: Kvoteras idioter in på folkhögskolor?!?!

Radiosändning idag, alla skulle ha varit klara med respektive uppgift tills igår så det bara var för programledarna att göra finliret idag.

Hade idioten gjort det han skulle? Nope!!! Alla andra var klara med sina grejer men han lyckas inte med intervjun han skulle göra. Då kan ju en annan som är någorlunda normalbegåvad tänka: "Jag måste hitta en alternativ lösning, det är ju ändå ett antal minuter som ligger på mina axlar". Men nej nej nej...hur dum får JAG vara, det är klart jag inte kan förvänta mig att han ska komma med ett eget initiativ...suck....

När vi i resten av gruppen upplyser om att han faktiskt har ett ansvar att hitta en alternativ lösning blir han skitförbannad och drar.

Pappa säger till mig att ha ett frågande förhållningssätt till min omgivning (dvs. klassen, en viss idiot i synnerhet). Men när inte personen kan se sin egen del i helheten och inte kan tänka själv utan kan bara göra något om det läggs i händerna på den, hur lätt fungerar då ett frågande förhållningssätt?

Nästa vecka är det jag som är programledare dvs. det är jag som ska styra upp att alla har en uppgift och att den blir gjord tills deadline. Jag måste säga att jag mer och mer börjar inse innebörden av management by fear...

4 kommentarer:

L sa...

shit va tråkigt stina!! Det är tydligen piska som gäller nästa vecka..


om jag får ha ett frågande förhållningssätt?! -kan det här bero på någons funktionshinder?

Dolly sa...

Det värsta är ju att han inte har nåt funktionshinder, han är bara jävligt slö...

DubbelM sa...

Hur som helst så tyckte jag att det lät väldigt bra. Ska verkligen försöka lyssna nästa vecka när det är du som är den stora stjärnan ;)

Anonym sa...

Jag skulle också varit förbannad och instämmer helt med Krunegårds "Idioter. Varför finns det inga kvoter för idioter?". Nästa v kommer det bli en succé! Kram / I's granne i Malmö