måndag 17 november 2008

Dagen efter dagen efter världens typ bästa fest ever!!!


Ja, jag måste säga så för det var det faktiskt!

Festen jag pratar om är den mytomspunna Återvändaren. Festen hålls varje höst och bjuder in förra årets elever samt årets elever.

När vi kom fick vi skumpa som fördrink och till detta en stråkkvartett som spelade klassisk mingelmusik. Kändes hur classy som helst. Sen var det bordsplasering och jättegod mat. Stämningen var på topp och jag gjorde massa nya bekantskaper om än bara för kvällen. 3 långbord med ca 30 pers per bord.

Efterrätten var att dö för, men det visste jag redan för jag hade slickat skålen....eller rättare sagt baljan med smet. Efter mat och tal var alla fullglada och då dukade vi bort alla bord och satte igång dansgolvet.


Det var discohits från 90-talet. Dock var detta bara en liten del av kvällens musikutbud. Inte mindre än 4 liveakter var att vänta. Och går man på en skola med en musiklinje utöver det mesta så är det inte bara gitarr, trummor och keyboard. Nej här snackar vi 2 keyboards, 2 trummisar, gitarr, 5-6 blåsare och världens snyggaste sångerska och detta var bara ett av banden....


Den alkohol man skulle dricka fick man ta med sig själv förutom fördrinken och snaps mitt i maten så de allra flesta var rejält rund under tassarna men förvånansvärt få svinade.... Sen finns det ju vissa som måste svina, pinka på läktaren (festen var i en gammal kyrka) och spy i en garderob. Vad är det som är så svårt med att pallra sig iväg till toaletten? Samma killle stog härom kvällen och bankade sönder en stol mot en lyktstolpe skitfull så jag skulle nog säga att det är inte svårigheten att hålla tätt som är hans största problem.


Kvällen avrundades med blåbärsglögg från Blossa i vårt kök. Jag kom i säng ca. 4.30. Jag är mer än nöjd!!!


Sen dagen efter var det samling 12 för städning, förvånadsvärt många dök upp.

2 kommentarer:

L sa...

värsta bakisdagen!! va härligt!

festen låter också trevlig. förutom killen på lektaren då. han fick väl ändå inte ragg efter det?

imorn ska jag hämta paket om jag hinner.

fin bild. vad är det för nåt?

Dolly sa...

Hittade bilden på google, det är discoljus :-) Tyckte det skulle passa till årets fest.