söndag 3 april 2011

Bilen

Vi har snart haft var bil i en hel vecka och an har ingen olycka hant!!! Kanns valdigt befriande att ha bil, maste jag saga. Slippa ta taxi for att aka och handla mat, kunna aka vart man vill nar man vill. 2 ganger nu har jag pa morgonen akt till Safa Park, det ar en park som runt om sig har en slinga pa 3,5 km med san dar mjuk gummimatta till for joggning och gang. Det ar himla fint att motionera dar. Det ar gront och lummigt och manniskor ute och ror pa sig. De flesta som motionerar runt dar ar sportkladda men sen har du nagra kvinnor som gar i den traditionella kvinnodrakten Abaya. Ser lite lustigt ut faktiskt, sportskor och stora svarta tygsjok och garna ett par stora solglasogon av nat dyrt marke som pricken over iet. Tankte ta mig ivag dit i morgon igen, ska ta med mig kameran da och ta lite bilder, kanske jag vagar smygta en bild pa kvinnorna. Jag var val dar vid 8-tiden imorse och det var ca. 26 grader varmt sa man svettas mycket men under storre delen av rundan ar man i skugga for stora trad hanger med sina grenar over banan, det ar himla skont. Sen doftar det sa harligt gront dar. Idag var det nan som klippte graset i parken, jag alskar lukten av grasklipp. Man ar inte direkt bortskamd med sadana dofter har.

Inga kommentarer: