tisdag 1 februari 2011

Kaoset fortsatter

Idag ligger dimman eller sandtacket tjockt i Dubai. Nar jag gick hem fran mataffaren var jag tvungen att kisa och inte oppna munnen for det var sa mycket sand som flog runt i luften. Tar jag med handen i ansiktet nu kanner jag ett tunt tunt lager med finkornig sand pa mina fingrar.

Kaoset fortsatter i Egypten med omnejd, vilket innebar att det blir valdigt langa dagar for min stackars karesta. "The big boss" som Kolan kallar honom sa haromdagen som beloning for det arbete vi/ni gjort med Egypten ar att vi nu far gora samma sak med flera andra lander. Kolans kommentar till mig var "Ja, han har ju iaf humor".

Var pa kyrkan idag for en kvinna med lang erfarenhet av Mellanostern och arablanderna skulle prata om det som hant i Egypten och Tunisien och forklara hur och varfor det skett. Tankte att det skulle vara intressant att fa lite bakrund och sa men tyvarr sa tyckte jag inte att det var sa bra. Hennes anforanda var ganska osammanhangade och forvirrat, jag blev inte mycket klokare.

Jag och Kolan pratar om det ibland och det kom aven upp idag; Kan det handa har?
Jag har valdigt svart att se att det kan handa i ett land dar lokalbefolkningen ar ca 15% av landets hela befolkning. Nagra som skulle kunna gora uppror och ha nan effekt ar alla gastarbetare fran Asien - Indien, Banghladesh, Filipinerna, Pakistan. Skulle dom t.ex. ga ut i strejk en dag da skulle allt stanna i det har landet. ALLT!
Kvinnan som pratade idag sa att hon tror att det har sasmaningom kommer sprida sig till Gulflanderna och UAE men hon pratade om 20-30 ar fram i tiden. Vi far val helt enkelt vanta och se.

Ikvall ska och traffa en ny kompis som tog kontakt med mig pa Fejan. Vi har inte setts irl an, ska bli kul.

Peace out!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Hej Stina! Ska bli bättre på att uppdatera mig på din blogg... det är ju himla spännande att få en kik in i ditt liv! Som har både likheter och olikheter med mitt liv här på Hagagatan i Leksand...

Anonym sa...

hey you! jag skulle gärna höra hur din blind-date från Fb artade sig. klickade det? Kram Lina