söndag 6 februari 2011

Jumeirah Jane, Lady of Leisure, Desperate Houswife etc etc

Har varit pa min forsta Kaffemorgon sen jag flyttade hit. Kaffemorgon ett event som riktar sig till hemmafruar dar de kan traffa andra hemmafruar.
Anordnades av SWEA pa en affar med vintageklader dar agaren var svenska.
Var inte sa farligt som jag hort. Att det bara ar massa snobbiga morsor i medelaldern. Kanske inte knot nagra djupare kontakter men det var ju roligt att ha gjort det nu och kanske jag hittar nan sasmaningom som jag kanner att jag har nat gemensamt med...

1 kommentar:

Jonna sa...

Vad mysigt med bullbak, fina presenter, lunch med kompis och allt! Jag blir så nyfiken på vad ni äter i Dubai, finns det liksom allt som finns här? Utom fil... och kanske massa gott som inte finns här, såklart... frukt och grönt och så? Kaffemöte lät trevligt, vad blev ni bjudna på då?

Ang. löpningen... det är svårt att motivera sig för långa pass särskilt om man springer på löpband? Jag tror det är viktigt att bestämma sig före passet, att t.ex. idag ska jag springa 1 timme, 8 km, 10 km, 40 minuter eller vad man nu tycker är lagom. Man kan ju variera hastigheten, lägga in gång-partier etc om man tycker det är svårt att springa hela tiden. Kanske pausa och dricka, göra någon stretch- eller styrkeövning etc. Men framför allt hemligheten med att orka springa långt är att reglera farten! Spring långsammare än vanligt, så hålls pulsen låg och löpningen upplevs behagligare och nästan meditativ. Om man vill bli snabbare på sikt kan man lägga in specifika "fart-pass" med intervaller och fartlek, men på längre pass springer man med fördel sakta. Och de passen blir snart favoriter :)