onsdag 12 januari 2011

Usch vad länge sen!!!

Ja, skäms på mig! Det var ju dölänge sen jag skrev nåt.....

Mycket har ju hänt! Sagt upp mig, vart till staterna, firat jul, firat nyår, börjat prenumera på dagstidning vilket innebär att jag rasar över något varje dag, klippt mig och i helgen drar vi till England för att gå på bröllop.

Ja, historien om mitt jobb är en lång historia och när jag kom tillbaka från semestern bankade ägaren in den sista spiken i kistan. Orkar inte dra det här och nu för femtielfte gången men är du nyfiken så mejla mig eller nåt :-)

Semestern var jättemysig. Kan inte säga att jag vill åka tillbaka till Las Vegas, visst det var en väldig upplevelse men en gång räcker! San Francisco skulle jag däromot vilja spendera mer tid i. Fantatiskt fint och mysigt. God New England Clam Chowder hade dom också :-)

Jul var helt ok men jag saknade min familj mer än vad jag trodde jag skulle göra, speciellt som dom alla var samlade (vilket händer väldigt sällan).

Nyår firade vi i en sjukt stor villa ute på Palmen. Det var nån på banken som hade ordnat fest. När vi klev in genom dörren kändes det som att kliva in i en amerikansk high school film (ni vet när det är nån som har fest och hela huset är fullt av folk som dricker alkohol ur röda plastmuggar, hög musik, fri alkohol och tilltugg. Det var trevligt jag hade förberett mig väl och vilat 2 timmar på dagen. Har en tendens att somna när vi går bort men icke den här gången, höll ut till 3-snåret. När vi kom hem tyckte min man att det var en bra idé att sova på ballen så det gjorde vi! Inte så bra sömn men nu kan vi säga att vi gjort det!

Det här med dagstidning i brevlådan är inget självklart här när man inte har brevlåda eller nåt. Men nu kan man få den levererad till dörren. Vi prenumerar på The National. Det som dom skriver mycket om nu är barnaga, i skola och i hemmet. Man blir shockad över folks inställning. Såg en insändare i en tidning som skrev att barn i den här delen av världen behöver agas. Läste om "expatlärare" som sa upp sig för att barnen i de lokala skolorna var så bråkiga. I dagens UAE finns det inte nån lag som skyddar barn. Läste om en pojke som blivit fastbunden utomhus med en påse över huvudet för att han varit olydig. Nån form av socialtjänst hade gripit in men efter 3 dagar var han tillbaka hos sin far och fadern hade inte ens fått en tillsägelse.

Det får räcka så för nu, blir för långt att läsa annars!

Hepp!

Inga kommentarer: