torsdag 8 april 2010

Funday=friday=thursday in the U.A.E.

Idag har jag varit och hälsat på i Norska Sjömanskyrkan/Svenska Kyrkan. Jag kom lägligt när dom höll på att fixa inför julbasaren. Det satt 8 tanter runt ett bord och julpysslade. Dom var alla norskor och var jättetrevliga. Kändes skönt att få prata lite skandinaviska faktiskt. Ibland blir jag faktiskt lite trött på att prata engelska, dessutom förstår ju alla vad jag säger då. Hade jag varit här med nån som pratar svenska skulle man ju kunna vara lite ful och kommentera ett och annat men det går ju inte nu. Hur som helst var det väldigt trevligt att titta förbi är. Jag kände mig så välkommen. Nästa onsdag har dom nån fest eller jubileum eller nåt (minns inte exakt vad hon sa) och då kommer Kronprins Haakon (tror faktumet att hon sa att han kommer gjorde att jag glömde allt annat hon sa) My gooood! Haakon, jag minns ju när han och Mette-Marit gifte sig. Jag och Jillan satt och grinade åt hans tal till sin fru, det var ju såååå vackert :-)

Efter att ha varit på kyrkan fick jag lite mersmak av svenskheter så jag tog och drog kosan mot IKEA. Gick runt där och fantiserade och möblerade vårt nya hem. Tänkte att om jag åker dit själv och ser ut allt som vi måste ha behöver inte smärtan bli så stor när Kolan ska med utan då kan vi bara lasta på allt och vara klara på nån timme. Han är inget stort fan av att gå i affärer.
När jag kom hem så hade städarna gett mig ett par nya tofflor, med stängd tå :-) Jag gillar städarna dom gör så fint jämt och jag älskar tofflorna man får för dom drar åt sig all fotsvett.
För första gången sen vi kom till hotellet mötte jag en annan gäst i vår korridor. Och full av konspirationer som jag är fick jag för mig att det var en kändis. Han gick nämligen ut ur ett rum där det alltid står en frukosbricka på morgonen (alltså dom äter inte frukost i matsalen med alla andra) dessutom hade han både keps och solglasögon (bara kändisar har det) sen sa han typ bara pip när jag sa hej (han ville ju såklart inte att jag skulle känna igen hans röst).
Det om detta!
Hörs...

3 kommentarer:

Jonna sa...

Spännande läsning Stina! Jag minns också så väl Hakons tal! Jag och mamma satt och storbölade! Även nu när det sändes i repris på svensk tv härom veckan... /Jonna

Anonym sa...

va rolig du är!! fotsvett oh kändisar.
och du. haakon är ju en hunk!! foto foto foto
/L

Anonym sa...

Syster jag saknar dig helt galet mycket!!! tur att man kan läsa blogg och uppdatera sig på livet i Dubai.

Fick lika dana tofflor när jag var på Spa i helgen... fast här är det inte så varmt att man får fotsvett ännu.

puss