torsdag 5 mars 2009

Jazzigt

Jag var i tisdags på Bollnäs Jazzklubb. Det var Nina Ramsby och Ludvig Berghe trio som stod för musiken. Det var helt jäkla fantastiskt allstå. Nina Ramsby var så sjukt grym. Texterna var helt fantastiska och alla på scenen hade karaktär. Vissa spelningar på jazzklubben är så tråkiga för att musikerna är så grå och tråkiga men här var alla så färgstarka och självklart lös Nina mest. Jag var tvungen att köpa skivan efterråt och då gjorde Nina detta fina självporträtt!







Det märktes att hon inte var jazzskolad sångerska för det var så prestigelöst och skön attityd från henne. Sen att hon sjunger som en gudinna men pratar med världens knarrigaste röst gör ju henne vara ännu coolare. Visst ja! Sa jag att konserten var helt GRATIS för folkiselever och andra studerande?

1 kommentar:

L sa...

åh va fint. fin skiva!
till och med jag gillar Nina.. så hur mkt jazz är hon egentligen?? för jag är inte speciellt mkt jazz;)