lördag 28 mars 2009

Dagen D


Ja, imorgon är det dax för mig att ta ännu ett steg mot att bli vuxen på riktigt. Imorgon är dagen när närmare 50 000 svenskar kommer att förenas i ett svettande och flåsande. Och jag menar inte Friskis och Svettis. Imorgon är dagen då jag för första gången ska göra högskoleprovet.


Kan inte säga att jag har förberett mig exemplariskt. Har läst några tips på någon sida och gjort de interaktiva övningarna på studera.nu. Vi får se hur långt det räcker. Jag gör det inte för att jag ska scora 1,5 utan jag gör det mest för att jag vill ha gjort det. Alla säger ju att det går bättre andra gången så jag tänkte att någon gång måste ju vara den första.



Efter svettningarna och flåsningarna imorgon på dagen så fortsätter det på kvällen då vi ska på Salsakväll på Lilla K:s . Bara det är ju en historia i sig. Jag och en av jazzpumorna snackade om att det skulle vara kul men vi visste inte om vi ville lägga ut 120 pix men då som en blixt från en klar himmel kom ägaren och delade ut biljetter till oss här på skolan för det var så få förköp. Gratis är gott tänkte vi :-)

Inga kommentarer: