söndag 21 december 2008

Är det julen eller svetten som lackar?

Äntligen hemma för jullov. Och vilket jullov sen, åker inte tebax till Bollnäsbubblan förrän 11 jan. Hemma hos mor och far har influensa och kräksjuka härjat men jag och syrran har tack och lov inte blivit smittade. Igår och idag har vi bakat julgotte så det slår härliga till. Rocky Road, Mozartkulor, tryffel och julsnurror. Tyvärr glömde jag att ha kameran framme så ni får fantisera hur det såg ut.


Lite rädd var jag Syrran var rätt järv


Efter baket ikväll kände vi att vi måste svalka oss lite, det var ju så sjukt varmt i köket av allt bakande. Vi tog 2 plastsäckar och gick upp till backen nära termosen. Det gick väl sådär, imorgon måste vi införskaffa lite bättre åkdon.





Så mycket snö, för den som inte ser så räcker snön nästa upp till knäna.
Syrran och jag efter påsåkning.




Fina snölandskap En gran underifrån










3 kommentarer:

DubbelM sa...

Åh jag vill också åka! Här i skogarna finns inte mycket till backe. Kanske tar med mitt tefat om jag hittar det och kommer in nån dag.

Dolly sa...

Jaaaaa!! Ta med tefat och kom in :-) Tror att det kommer bli en hel den åka av den här julen eftersom det ikväll kommer ett energiknippe från Stockholm :-)

L sa...

nej men skåne är också kul...
=)

jag avundas er. hoppas ni njuter och har ett fantastiskt jullov.

jättefina foto-kollage Dolly!