söndag 28 december 2008

I love JD

Japp då var årets upplaga av Juldiscot avklarat. Jag tycket det var grymt bra musik. Kanske inte den roligaste festen ever men det var roligt att dansa och att få höra bra musik.

DJ där uppe var Andreas Tilliander. Jag namedroppade alla elektroniska artister jag kunde men han hade fan ingenting. Universal Poplab, Mapei, Mr Suitcase mm mm. Han bara skrattade och sa: Naej dom har jag lämnat himma. Men vad har du då?!?!? Ja det är mest techno. Där dansade jag inte speciellt länge men där nere var det dessto grymmare.

Bakom spakarna stod en man i särk vid namn Ebbot, mer känd som frontfiguren i Soundtrack of our lives och Magnus Carlsson från Weeping Willows. Ebbot hade med sig sitt egna vinglas som var en stor sak i svart plast eller glas. Magnus blev klapprak som han alltid blir på dessa tillställningar.


Och i juletider så är ju många traditionsbundna och Magnus inget undantag. Så fort jag gick och önskade nån artist eller låt började han kladda på mig.....i år igen! Förstår honom iof eftersom jag önskade Black Cab med Jens Lekman och att jag var nog rätt het igår i min nya kjol och sneda frisyr. Tyvärr hade han inte Black Cab med sig men när han senare på kvällen spelade You are the light så sa han att han spelade den för mig. Hehehe jag är nöjd hehehe!!!
Ebbot och Magnus Carlsson

1 kommentar:

L sa...

det börjar synas på mr DJ att Juldiscot har några år på nacken.. Klart att sånt sliter.

Synd att vi inte fick se kjolen och och frillan.

jag ringer för mer skvaller snart